lördag 11 april 2020

Påskmiddag 2020

Vi hade inga större planer för påsk men lite ägg, sill och gravad lax måste man ju ändå äta. Plockade ihop lite fler grejer och helt plötsligt hade vi en påskmiddag som vi blev mätta av. Dessutom passade jag på att använda upp mandelmassan som blev kvar från semmelsäsongen och gjorde en av de godaste tårtorna som finns.

Jag hade sån tur att det blev över en hel del av godsakerna så snart ska jag duka upp en god påsklunch med rester från igår. Sen ska jag ta med min plocktallrik och gå ut o sätta mig i solen.


Påskmiddag

ägghalvor
löjromskräm
skagenröra
gravad lax
3 sorters sill
potatis
köttbullar
grillkorv med bröd
marinerad kall kyckling
knäckebröd, finn crisp, kex, grissini
cheddarost, port salut, brieost

Mandelmassatårta med grädde o hallon


Idag skiner solen och prognosen säger att den ska gör så hela da'n, så det blir nog att inviga grillsäsongen på riktigt. Vi har ju grillat korv, hamburgare och mackor tidigare, men det räknas mer som vinter- och snabbgrillning. Idag blir det marinerade karré-skivor och ostfyllda champinjoner som vi lägger på grillen och drömmer om sommaren då vi grillar mest varje dag.

En påskafton i lugnets tecken med familjen väntar och det känns så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar