tisdag 7 april 2020

Enkla äggmuffins

Eftersom jag var så trött igår gick jag och la mig och somnade redan före 22 så jag vaknade hyfsad pigg av mig själv halv sex i morse. Skönt att få en lugn stund på morgonen, jag som älskar långfrukostar brukar ju inte hinna med det på vardagar. Men i dag blev en en lång och lugn frukost innan det är dags att väcka Ida och åka till jobbet.

Isak erbjöd sig precis att skjutsa mig till jobbet, skönt med den lyxen ibland istället för morgonpromenaden. Pga Corona och att man ska hålla sig hemma vid minsta förkylningssymtom så tar jag hem datorn varje dag så att jag kan jobba hemma om jag måste. Och det är inte den lättaste varianten vi har på jobbet, så det känns skönt att ryggen får vila lite idag.

Men nu är det dags för te, äggmuffins och lågkolhydrat-rostbröd! Receptet finns på bloggen sedan tidigare men det är så gott o enkelt så det är värt att publicera igen.


Enkla äggmuffins

Smörj en muffinsplåt. 
Knäck ett ägg per hål. 
Salta o peppra. 
Rör om gulan lite.
Strö lite riven ost på
Tillaga i 200 grader i 10 minuter. 
De stelnar lite på eftervärme så gör inget om de är lite lösa när du tar ut dem från ugnen.


Superenkel frukost och perfekt att göra till många istället för att stå o steka en massa ägg. De som sedan blir över kan förvaras i kylskåp och värmas i micron, för de är godast om de inte är kylskåpskalla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar