måndag 18 november 2019

Baconpasta

Då har vi startat igång en ny vecka och jag som har varit vaken sedan strax efter fyra behöver mer än vanligt en snabblagad vardagsmiddag idag. Nu är klockan halv sju och helst av allt skulle jag vilja gå och lägga mig för att försöka somna om, men snart ska Ida väckas och sen är det dags att åka till jobbet. Sova får jag försöka göra nån annan gång. Blir så irriterad när jag inte kan sova på nätterna, så onödigt att vakna klockan fyra.

Den här enkla baconpastan gjorde jag förra veckan och den blev riktigt uppskattad. Kanske läge att göra den igen idag.


Baconpasta

2 pkt bacon
ca 300 g pasta
0,5 dl tomatpuré
1 dl grädde
0,5 dl crème fraiche
1-2 dl pastavatten
salt o peppar

Stek bacon (jag gör det i ugnen), klipp i bitar.
Koka pastan enligt förpackningens anvisningar. Spara sedan lite pastavatten.
Koka ihop tomatpuré, grädde och crème fraiche.
Tillsätt stekt bacon och kokt pasta, samt 1 dl pastavatten.
Koka ihop till krämig sås. Tillsätt mer pastavatten om det behövs.
Smaka av med salt o peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar