måndag 21 maj 2018

Pepparsås

Måndag innebär sovmorgon för Ida och mig så då passar jag på att slänga in ett recept till er på en god sås till grillat. För det verkar ju som att grillvädret fortsätter i hela Sverige. Lovely!


Pepparsås

1 dl Caj Ps grillolja/marinad
2,5 dl grädde
0,5-1 msk nymald svartpeppar

Blanda alla ingredienser i en kastrull.
Koka upp och låt stå o småputtra ihop ganska länge.
Smaka ev. av med mer svartpeppar. Det ska vara en stark pepparsmak.

Jag brukar låta såsen stå o puttra på spisen medan jag fixar allt annat, ibland blir det 10 minuter ibland uppemot en timme.

Den här såsen passar perfekt till både kött och köttfärsbiffar och säkert en massa annat också.


Nu är jag less denna pollensäsong. Borde den inte vara över snart? Jag är så otroligt trött, ögonen är svullna, jag nyser och känner mig allmänt hängig. Och i vår familj är jag inte den enda som känner så här så vi är ett trött gäng just nu.

Vilken explosion det blev i år, från ingenting till fullt utslagna björkar (och annat) på några få dagar. Det är så otroligt vackert just nu men det är inte konstigt att man som pollenallergiker känner sig trött o hängig.

Nu måste jag fixa i ordning det sista innan jag ska cykla iväg.
Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar