torsdag 17 maj 2018

Grapefrukt-Cosmopolitan

Cosmopolitan är en favoritdrink och blodgrape är en favoritfrukt. Så självklart var jag tvungen att mixa de två favoriterna. Om det blev gott? Självklart!


Grapefrukt-Cosmopolitan

1 drink
4 cl vodka
2 cl Cointreau
1,5 cl färskpressad lime
1 dl blodgrapefruktjuice

Mät upp alla ingredienser i en shaker med is.
Skaka och häll upp i ett kylt glas.

Vill man garnera och göra glaset lite roligare kan man sockra kanten och/eller garnera med en skiva blodgrapefrukt.

Det blev en väldigt läskande och god drink som nog kommer drickas inför många grillkvällar i sommar.


Denna pollenallergi håller på att ta knäcken på mig. Är så himla trött så att trots att klockan inte ens är sju och jag redan har hunnit slumra lite i soffan så längtar jag tills jag får gå och sova. Vill ju vara pigg i morgon då det är fredag och helgen börjar.

Vi har en helg med mycket roligt framför oss, imorgon är det sjunde och avgörande herrbasketfinalen, på lördag har Ida dansuppvisning och på söndag har vi Idas basketavslutning här hos oss. Har tänkt baka något till på söndag men jag kan inte bestämma mig för vad jag vill baka för gott.

1 kommentar:

  1. Oj, vad sugen jag blev på den drinken. Låter verkligen friskt och gott med grapefrukt!

    Baka en rabarberpaj! Går ju att göra lågkalori om man vill, eller helt vanlig om man hellre vill det :) Verkligen säsong för rabarber nu också ju!

    SvaraRadera