torsdag 10 maj 2018

Grillad lax

Vilken härlig dag jag har haft. 
Ni som följer mig på Instagram (@matro_sara heter jag där) har redan sett att jag hade lunchdejt med en av mina bästa vänner och att vi var lite "busiga" och drack rosévin till räksalladen. Så mysigt och helt klart en bättre torsdag. Även i dag blåser det dock lite för mycket för att vara riktigt varmt o skönt, men det var ändå så pass så vi kunde sitta ute o mysa.

Räksallad till lunch och grillad lax till middag. En riktigt bra matdag i dag!


Grillad lax

laxfilé med skinn
salt 
citronpeppar

Krydda laxen med salt och citronpeppar.
Grilla laxen med skinnsidan uppåt någon minut för att få fina grillränder på laxen.
Vänd laxen och grilla tills laxen är färdig och skinnet släpper lätt.

Grillad lax är så himla gott och grillning är nog absolut godaste sättet att tillaga lax på. När Leif har grillat klart laxen och innan servering brukar han ta bort skinnet för att slippa tråkiga fula skinnrester kvar på serveringsfatet.

Oftast blir det att vi äter fetaostkräm till lax, eftersom den både är god och enkel att göra. Lax och fetaost en verkligen en perfekt kombination.

I dag blev det lax och halloumi på grillen
Två fina filébitar av lax.
En riktigt mumsig portion.
Favorittillbehör till lax är blomkål och broccoli

Efter att ha slöat och ätit o druckit gott nästan hela da'n i dag tänkte jag försöka göra lite nytta i morgon. Altanen och utemöblerna behöver skuras och fönstren ska tvättas. Perfekta utomhusaktiviteter när det är finväder så det blir nog morgondagen "to do". Så härligt att få göra i ordning altanen och se'n håller vi tummarna att det blir många lata dagar som vi hänger där.

Nu ska jag stänga ner datorn och se hur det går för Benjamin Ingrosso i Eurovision. Nog måste han väl ta sig till final åtminstone?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar