onsdag 9 maj 2018

Sol och långhelg

Så underbart med helg och en långhelg dessutom.

Lite avundsjuk är jag ju på er i södra Sverige som har högsommarvärme. Vi har sol men inga sommar-temperaturer och i dag har det blåst jättemycket och tyvärr har det blåst rakt in på vårt fina altanhörn.

Men jag vill ändå låtsas att det är sommar så jag tog ett glas rosé i solen innan maten. För att fira in helgen och att sommaren snart är här och det var ju sol i alla fall så man kunde lätt drömma sig bort till alla varmare dagar som vi har framför oss.


Självklart blev det grillat till middag och så lär det bli resten av helgen också. I dag grillade vi fläskfilé och planen är att det blir lax i morgon, helstekt älg-ytterlår på fredag och kyckling på lördag, söndag har vi inte bestämt än. 

Som jag redan har skrivit hade jag en riktig bakdag igår då jag bakade tre olika kakor på kvällen. Jag började med ett nytt försök på Subway-kakor och den här gången blev de bättre. Sedan gjorde jag en vaniljsockerkaka och daimrutor när jag ändå var i farten och hade "stökat" ner i köket.

Inte bra att ha så mycket gott hemma, alldeles för lockande och enkelt att ta nå gott till teet.


Jag har sovit så himla dåligt en massa nätter så nu känner jag mig rätt trött och ser fram emot en lugn kväll i soffan innan jag förflyttar mig till sängen och slipper ställa nån klocka för i morgon ska jag sova och ta det lugnt hela morgonen. Innan jag ska i väg på lunchdejt som jag hoppas vi får tillbringa i solen på en uteservering.

Njut kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar