onsdag 5 augusti 2015

Middag igen

Åh så underbart! Jag vaknade till sol ännu en dag, hoppas den stannar kvar för i dag är det dags för tjejmiddag hemma hos mig igen (men med nya gäster) - lovely - och vi börjar tidigt för att hinna äta, dricka och surra ordentligt innan Maria måste agera taxichaufför. Under sommaren måste vi kompensera att vi knappt träffas alls under resten av året, så det kan bli lite småhektiskt att hinna träffas så många gånger som möjligt när vi alla tre väl är samlade i Luleå. Men vi brukar lyckas rätt bra.

I torsdags bjöd Maria på underbart god grillmiddag med en ny bekantskap - majskräm. En sötstark kräm med mycket majssmak som passade perfekt till grillat.


Till maten drack vi ett gott och roligt vatten. Har ni sett det tidigare? Kolsyrat vatten med smak av Rieslingdruva. Ha ha jag vet inte om det smakade så mycket alls vattnet egentligen men det var en snygg och rolig etikett i alla fall.

Till efterrätt fick vi en underbart god glutenfri kladdkaka toppad med chokladkräm och dajm. Den måste jag komma ihåg att ta receptet på nu när jag känner så många som vill äta glutenfritt.


Nej, nu ska jag fixa frukost och skynda mig ut i solen. Sen ska jag fixa det sista inför mina gäster kommer - Tårtan ska monteras, drinktillbehören kylas, salladen hackas, bordet dukas, tilltugget fixas och en massa annat roligt. Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar