måndag 29 december 2014

Nyårsafton närmar sig

Nu är det inte många dagar kvar på 2014. Nytt år, nya utmaningar och nya glädjeämnen är på ingående. Hur länge dröjer det tills vi har lärt oss säga och skriva 2015. Det brukar ju ta ett tag.

För ovanlighetens skull kommer vi inte fira nyår hemma hos oss i år, så jag behöver inte planera nån meny. Men för er som är i planerartagen har jag gjort det lätt för mig. I fjol tipsade jag om tilltugg, förrätter, varmrätter och efterrätter. Det har jag inte hunnit i år men här nedanför länkar jag till fjolårets inlägg.

På fester är det trevligt att börja med en välkomstdrink och lite drinktilltugg innan man sätter sig till bords. Här finns olika tips på drinktilltugg.


Sen är det dags för förrätt och på nyår är det ofta skaldjur som gäller, men jag kan tycka att det är trevligt och gott med en förrättssoppa också. Här finns förrätts-tipsen.


På nyår tror jag att många äter oxfilé till varmrätt, men det finns många andra goda köttbitar också. Eller varför inte bjuda på lax? Här finns tips på varmrätter.


Efter all mat så vill man rymma lite sött också, eller hur? En efterrätt sitter aldrig fel. Här hittar du efterrätts-tips.


Nu har ni fått några tips och lite inspiration för er fortsatta planering. Hoppas ni hittar nå godbitar så att ni får till en lyckad nyårsmeny. Berätta gärna vad ni ska äta, så kul att få höra alla idéer och tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar