onsdag 24 december 2014

Uppesittarkväll

Julafton är här och jag som är van att stiga upp tidigt har redan vaknat medan ledighetskommittén övriga familjen fortfarande sover.

Jag hann allt jag ville igår, utan speciellt mycket stress. Det blev den mysiga kvällen som jag ville att det skulle bli. Dagen började med några timmar på jobbet och innan jag lämnade Boden hann jag även tända ett ljus på min farmor och farfars grav. När jag sen kom hem var det full fart för att hinna klart allt.

Både den gravade laxen och skinkan blev klara, avsmakade och godkända. Sillen och lax- o räktårtan står i kylen och plockas fram till dagens julbord tillsammans med revbensspjällen som fick sig en marinad för att bli extra goda. Lite julgodis och kakor hann vi också med att göra innan vi sjönk ner i soffan med bingolotterna framför oss. Och vet ni?! Ida vann 250 kronor! Det vill hon skänka till Barncancerfonden, gullungen. Hon verkar ha förstått julens budskap :)


Nu kom även en förväntansfull 7-åring upptassande. Svårt att sova när man väntar på tomten, trots att man var uppe till nästan midnatt. Nu ska jag duka fram årets julaftonfrukost innan dagens att-göra-lista ska prickas av så vi är klara lagom till Kalle.

God Jul på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar