torsdag 4 december 2014

Fiskexperiment

Även i dag blev det lite övertidsjobb men eftersom det är torsdag har Leif kommit hem och då kan jag jobba i lugn och ro utan stress att jag måste hem till barnen. Jag hade lyxen att komma hem till dukat bord, övriga i familjen hade redan ätit men de satt kvar och höll mig sällskap i alla fall.

Leif hade experimenterat med fjällröding, ost med chilismak och citronpeppar. Ett lyckat experiment som jag ska be att han förklarar mer utförligt så att jag kan ge er receptet på denna god fisk med lite hetta.


I morgon är det fredag och dags för nå helggott. Jag har lite olika idéer och förslag men ska prata ihop mig med kocken om vad han vill tillaga för fredagsmiddag. Vad ska ni äta för fredagsgott? Och ni missar väl inte Idolfinalen i morgon? Det lär bli fredagsmys i soffan hela kvällen. Precis som vanligt alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar