torsdag 11 december 2014

Kyckling med ananas och chili VV

Tänk att jag kom hem till slut i dag också. Ett tag trodde jag knappt det. Först jobbade jag över en timme och sen åkte jag för att julhandla lite och det tog sin lilla tid. Inte för att det var mycket folk, för det var det inte tack o lov, utan mer för att jag var in på många olika affärer. Jag fick handlat lite smått o gott men inte så mycket som jag hade hoppats på. Det blir nog en till sväng i helgen och en sväng ut på nätet imorgon för ikväll orkar jag inte tänka nå mer. Nu blir det te och soffan resten av kvällen.

Här kommer äntligen receptet på kycklingen ni har hört talas om i flera dagar, från att jag förberedde den i måndags till att vi åt den i går.


Kycklingfilé med ananas och chili (6 portioner 6 pp/portion)
1 kg kycklingfilé
1 liten burk ananasringar
1 dl thaichilisås
1 msk margarin flytande 80%

Dela varje filé på längden.
Bryn dem runt om i lite margarin, salta o peppra.
Skär en ficka i varje kycklingfilé. 
Tärna ananas och blanda med thaichilisås. 
Lägg det i kyckling-fickan. 
Lägg filéerna i en ugnsform, tillaga i ugn i 225 grader ca 20 min.
Servera till ris, extra thaichilisås och sallad.

Enkel god maträtt som man kan förbereda. Me like! Det är ju ingen nyhet att den söta ananasen och den sötstarka chilisåsen är en perfekt kombination till kyckling, eller hur?

Nu var det länge sen jag räknade ut propoints på maten jag gör. Men det här receptet med få ingredienser är enkelt att omvandla till propoints. Jag har räknat på 6 portioner och då är det stora portioner. Om man istället räknar på att det räcker till 8 portioner då är det 5 propoints per portion. Men tänk på att tillbehören också ger propoints. Men har man ont om propoints fixar man det enkelt genom att äta grönsaker till kycklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar