fredag 4 oktober 2013

Släktmiddagskalas

Oj vad den här da'n gick fort! Jag har tänkt höra av mig till er flera gånger men det blev visst aldrig av. Jag och Ida har haft en mysig hemmadag då jag i lugn och ro har förberett kvällens släktmiddag och en o annan kanelbulle hann vi med också. Det är ju trots allt bara en gång per år det är kanelbullens dag.

Ikväll har vi firat Olivias och Isaks födelsedagar, den ena 2 veckor i efterskott och den andra en vecka i förskott. Perfekt att slå ihop de två eftersom vi alltid har fullt upp på hösten och har svårt att hitta två lediga helger för kalas. Olivia är inte lika positiv som jag över ett dubbelkalas. Men jag tror vi gör detta till en tradition. Jag älskar traditioner!

Till varmrätt bjöd vi på en älgchili och en vegetarisk chili med tillbehör och till efterrätt bjöd vi på hjortronpaj och kladdkaka. Och Ida hann med en show också då hon sjöng (och dansade) till The Fooo.

En tallrik full med godsaker

Ett dukat bord.

...och från andra hållet.

Showartisten

2 kommentarer:

  1. Hur gör du älg chili con carne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Receptet kommer så småningom måste bara försöka komma ihåg receptet som jag "höftade" fram. Men den som väntar på nå gott....

      Radera