söndag 13 oktober 2013

Vilken dag

Igår var det äntligen dags för invigningen av Barnallergiåret på Teknikens hus. Vi hade ett riktigt bra samarbete med Teknikens hus, jag är så nöjd med allt de har fixat med och tänkt på. När man har jobbat för något så länge känns det skönt när det äntligen är dags och ännu skönare är det när man är nöjd med resultatet. Nu hoppas vi att barnallergier får vara i fokus åtminstone ett helt år.


Redan på fredagkväll träffades vi i styrelsen, Sandra Dahlberg, ambassadör för Barnallergiåret, och några från förbundet för att gå igenom de sista förberedelserna. De gjorde storstilad entré vid Scandic i en vit lång limousine som de hade hämtats med på flygplatsen.

Jag tog en ceasarsallad som faktiskt var riktigt god, inte alltid det är så tyvärr. Vilmer, Sandra Dahlbergs son, åt Mega-köttbullar och han ville så klart att jag skulle ta kort på hans mat också. Är det inte lite lustigt att ha så mycket parmesan på en barn-portion? Vilmer var en väldigt charmig och akrobatisk 6-åring med mycket spring i benen. Inte helt olik Ida :)


Eftersom vi dagen till ära hade ett kanon-erbjudande för nya medlemmar var det många som tecknade sig för medlemskap i entrén. Så underbart med allt stöd! Alla gamla och nya medlemmar fick ett blått och fint "festivalband", som var väldigt populärt bland, framför allt, alla barn.


Konferencier Sandra Dahlberg höll ihop hela dagens program och istället för att klippa band gjordes en explosion med hjälp av flytande kväve, ett roligt initiativ och så läckert med all rök. Själva invignings-ceremonin avslutades med att Sandra och Vilmer sjöng o dansade till en låt - "Alla som är här räck upp en hand".


Smultron och Sång var en ny bekantskap för mig. De sjöng och dansade tillsammans med barnen, lite likt Mora Träsk. Ida höll igång som bara den, medan stortjejerna mest tittade på :) Trollkarlen John Trix var också där men när han trollade var jag tvungen att stå i kassan så jag missade tyvärr det. Jag hann dock se lite snabbt att han drog upp Leif på scen för ett trollerinummer. Pinsamt, tyckte våra barn :)


I går var det även Kemins dag och då passade det ju perfekt med ett litet experiment, ett väldigt gott och uppskattat experiment dessutom. Med hjälp av flytande kväve gjordes det glass av Oatly vaniljsås på några sekunder. Så läckert!

Förutom experiment och all underhållning var det även intressanta föreläsningar som jag gärna hade gått på men eftersom jag hade kassatjänst var jag fast där och gick miste om dem. En nackdel med att vara med i arrangörsstaben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar