fredag 27 september 2013

Salong Icon

Är det fler än jag som alltid väntar för länge på att boka tid för klippning?

Jag är hopplös, jag väntar alltid för länge så när jag väl går till en salong så är jag så less mitt hår som har hunnit bli alldeles för långt och ohanterligt. Även den här gången var det så, därför njöt jag i tisdags när det äntligen var dags för klippning och jag dessutom fick nya slingor.

Före-bilder på ett långt slitet hår med hemsk utväxt.

Jag provade en nyöppnad salong i Luleå, Salong Icon, som håller till i underbara lokaler högst upp i ett gammalt trähus. Så långt från de vanliga (fyrkantiga) lokalerna som frisersalonger ofta håller till i. Jag fick en mysig och lugn stund där - riktig mammalyx! Alla ljus de hade tänt förhöjde mysfaktorn under min ego-stund.

Ser ni hur mysigt och fint de har det?!

För mig är det viktigt att ha en frisyr som är lätt att fixa, för jag prioriterar inte hår-fix på morgonen när vi ska iväg. Catrin lyckades med det! Hon fick dessutom helt fria händer i färgvalet och valde fyra snygga naturliga färger till mina slingor.

Trots att jag är riktigt nöjd med klippningen och slingorna så är det inte det jag framför allt kommer ihåg, utan det är den mysiga och lugna atmosfären där jag verkligen kunde koppla av och njuta av min stund. Sånt är så mycket värt för mig.

Efter-bilder på ett kortare och fräschare hår med snygga slingor som inte riktigt kommer fram i ett blixt-kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar