söndag 29 september 2013

Bull-njuter

En regngrå söndag, betyder perfekt bakdag och som jag sa igår var jag väldigt sugen på att baka kanelbullar inför kanelbullens dag på fredag. Så efter frukost satte jag och Ida igång med bullbaket så nu luktar det underbart i huset. Det finns inte mycket som luktar godare än nybakade bullar, eller hur?


Jag har knappt ätit nå sött på flera veckor men en nygräddad bulle kunde jag inte motstå....och vad jag njöt.

Nu ska vi sätta igång att röja och städa förrådet i källaren. Jag är på släng-humör så då gäller det att passa på annars är risken stor att man sparar alldeles för mycket för "det kan vara bra att ha". Nej nu ska det slängas!!


Hoppas ni har en bra söndag så hörs vi lite senare, förhoppningsvis med en matsedel för nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar