tisdag 27 augusti 2013

Dagen jag helst vill glömma

Äntligen håller den här hemska dan på att ta slut! Äntligen sitter jag i lugn och ro hemma vid min kära Mac och dricker mitt te. Så välbehövligt!

Vill ni höra om min dag? Jag skyndade mig hem för att slänga ihop lite mat till Isak innan han skulle på fotbolls-borta-match, allt är lugnt och fint. När han väl har kommit i väg inser jag att den varma sensommardagen inte var gjord för soppa så jag äter lite fil istället. Fortfarande lugnt i några minuter.


Sen drar det igång! Barnvakt panikbokas för kvällen - Leif måste till Piteå, barnvakt avbokas - Leif ska inte till Piteå, utan åker till Kallax istället och tar med Ida...och bilen, jag måste cykla, Sthlm-resa planeras med många frågetecken och lite tid, mobila bredbandet fungerar inte till Mac, googlar, hittar ingen lösning, Isak ringer, fotbollsskorna är hemma, Isak är i Piteå 5 mil hemifrån, ringer mormor som ska till Piteå (ibland har man tur), mormor hämtar skor, jag cyklar äntligen till mitt kvällsmöte och hoppas på en lugn och trevlig kväll. Men det är ett helt annat kapitel. Tack för din omtanke C!

Möten, mötesteknik, diskussioner, telefon-moral/uppfostran på möten, effektivitet osv kan vi diskutera nån annan gång, för det är ett intressant ämne. Jag är på många möten både på jobbet och på fritiden och fascineras över hur olika vi vill fördriva tiden. Men som sagt var, det tar vi en annan gång för nu ska jag gå och sova så att den här dan tar slut och en ny kan ta vid.

1 kommentar:

  1. Ja du vet ju att då vi väl flyttat så har vi ju närmare till er, då är det bara humpa över ungarna så är "tant"-Emma barnvakt ;)

    SvaraRadera