torsdag 16 juni 2011

Kavringsnittar med räk- och laxröra

Nu håller jag på att fundera vad jag ska packa morgondagens picnickorg med. Några förslag? Jag, Olivia och Isak ska äta lunch i Stadsparken efter att Olivia har haft dansuppvisning. Hon har hela veckan gått Dance Camp och de avslutar veckan genom att ha uppvisning av balett, modernt, street och jazz. Det brukar vara jättekul att se och jag blir lika imponerad varje år att de har lärt sig så många olika danser på bara fyra dagar.
Kavringsnittar med räk- och laxröra
Kavring
500 g oskalade räkor
liten bit gravad lax
2 msk löjrom
100 g philadelphiaost
0,5 dl crème fraiche
stor bunt gräslök
dill
cayennepeppar

Skala och dela räkorna och skär laxen i småtbitar.
Blanda ihop philadelphiaost, crème fraiche och kryddor.
Blanda i räkor, lax och löjrom till en bra konsistens.
Kantskär kavringen och dela varje skiva i fyra trekanter.
Klicka på röra på varje kavringsbit.

Det är svårt att misslyckas med räkor, gravad lax, löjrom och philadelphiaost. Håll inte stenhårt på måtten jag har angivit utan se till att det blir en bra kombination i din smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar