måndag 13 juni 2011

Tävla om choklad från Lindt

Tävlingen är avslutad.

Choklad är det bästa som finns!
Mina chokladfavoriter varierar, just nu är det Intense Bluberry. Lindt har många goda smaker och nu har ni chansen att vinna en chokladkaka från Lindt.
Det ni behöver göra för att vara med och tävla är att gilla Mat-ro på Facebook, klicka på facebook-loggan till höger så kommer ni direkt till Mat-ros facebook-sida och där klickar ni på Gilla-knappen högst upp. Sedan lämnar ni en kommentar till det här inlägget också så att jag vet att ni är med i utlottningen. (Ni som redan har gillat Mat-ro på Facebook behöver alltså bara skriva en kommentar till inlägget för att vara med och tävla).

Om ni inte har Facebook men ändå vill vara med och tävla får ni skriva in ert bästa bakrecept som innehåller choklad.

Förtydligande: Det är alltså till detta inlägg ni ska ge en kommentar. Ni behöver inte kommentera något på Facebook, där räcker det att ni gillar mat-ro-sidan.

Tävlingen är avslutad.
Tävlingen pågår t.o.m fredag 17 juni. Vinnarna dras på lördag 18 juni.
Tävlingen är avslutad.

10 kommentarer:

  1. okej, jag kan ta en kaka...

    SvaraRadera
  2. Mörk ren choklad är godast.
    Ulla

    SvaraRadera
  3. Klart man är med, blåbär och choklad tillsammans - kan inte gå fel! :)

    SvaraRadera
  4. Klart jag vill vara med om att vinna min favorit choklad
    Blåbär är dessutom supergott

    SvaraRadera
  5. Jag vill absolut vara med. Jag älskar choklad.

    SvaraRadera
  6. Helen N. har kommenterat ovan. Glömde sätta dit namnet.

    SvaraRadera
  7. Jag har inte facebook så här kommer mitt bästa choklad-recept

    Chokladmousse
    100 g mörk choklad
    2 äggulor
    2,5 dl vispgrädde

    Smält chokladen över vattenbad. Låt svalna något. Vispa ner äggulorna, en i taget. Rör ordentligt så det blandar sig till en slät smet. Vispa grädden, men inte för hårt. Rör ner lite av den lättvispade grädden i chokladsmten och blanda ordentligt. Tillsätt resterande grädde och rör om tills allt är ordentligt blandat (vispa inte för hårt, då blir det grynigt). Häll upp i 4 portionsglas och låt stå kallt i kylen tills det stelnat. Servera med vispad grädde och bär.

    //Sassa

    SvaraRadera