tisdag 16 juni 2020

Vad har hänt?

Isak fick en gul o fin solros i studentpresent som vi har haft stående i en kruka på altanen där den lyste upp så fint. Men en morgon när jag kom ut så var den inte lika gul nå mer. Alla gula blad var borta. Min första tanke var "Jaha nu har jag misslyckats igen med att få en blomma att överleva" för jag trodde bladen hade torkat och fallit av. Men så är inte fallet. De gula bladen är spårlöst försvunna.

Vad har hänt? Vem har ätit upp Isaks solros? Konstigt, men jag är glad att alla mina kryddor och all sallad är kvar i sina krukor som står alldeles bredvid solrosen.


Hur ligger ni till med midsommarförberedelserna? För mig går det bra kanske beror det på att jag i år  inte ska göra så mycket mer än en jordgubbstårta av något slag. Jag tror jag har en idé på vad jag ska göra. Håll tummarna att det blir lika gott o bra som jag hoppas. Men vad kan gå fel med choklad, glass och jordgubbar?

Men tårtförberedelserna fixar jag imorgonkväll, för ikväll ska jag träffa en kompis. Vi ska sitta i solen på en uteservering och äta lite gott o uppdatera oss vad som har hänt de senaste månaderna då vi inte har träffats. Om jag inte blir alltför sen så kommer jag lägga ut ett riktigt smarrigt recept ikväll. Det vill ni inte missa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar