söndag 14 juni 2020

Underbara dagar

Vilka dagar vi har☀️

Vi har lata varma sköna dagar på altanen och det känns som semestern har börjat. Men än är det ett tag kvar tills semestern börjar på riktigt. Det verkar som att det ska bli kanonväder även kommande vecka så jag hade gärna fortsatt min minisemester. Istället blir det fyra dagars jobb innan midsommarhelgen tar vid, men jag är nöjd med dessa drygt fyra dagar jag har varit ledig för studentfirandet. Det kunde inte ha blivit bättre.

Idag har nog varit den bästa dan, både för att det är den varmaste men även för att jag är mest utvilad och känner ett lugn idag. Det tar på att fira studenten!

Igår hade vi en supermysig grillmiddag på altanen i kvällssolen då vi grillade våra populära Triple Cheese Beer Can Burgers som vi serverade till pasta, sallad, såser och focaccia. Yummi!


Snart ska grillen tändas på för sista gången den här helgen då middagen ska fixas och idag kommer vi grilla karré som vi ska äta till ugnsrostad potatis, coleslaw och sallad. Sedan får grillen vila några dagar när Leif åker till Kiruna för jobb.

Istället för grillmiddagar kommer det nog bli salladsmiddagar tror jag. Lätt och fräsch mat för varma sommardagar, som man kan variera en hel del.

Hoppas ni också har njutit av helgen och vädret💖

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar