lördag 20 juni 2020

Solig o varm midsommarafton

Jag älskar känslan när man kommer på att det bara är lördag trots att det känns som söndag. Precis så är det idag. Jag har kommit på mig själv flera gånger med att tro att det är söndag, men det är det ju inte. Vi har ju hela helgen kvar.

Vi hann med flera midsommarfiranden igår. Vi började med en liten enkel midsommarlunch med gravad lax, sill, potatis, ägg och varm korv. Sedan cyklade vi tjejer ner till mamma där vi badade, vissa doppade hela sig och andra endast fötterna. Sedan blev det bubbel och tårta och ett minifirande av barnens kusin som fyllde 16 år. Större firande blir det på söndag.

Från ett mysigt firande till ett annat, för sedan åkte vi hem till vår altan och dukade upp för surströmmingsmiddag som min kusin bjöd oss på. Det var så himla gott och eftersom vi grillar mest varje dag ändå, så saknade vi ingen midsommargrillmiddag.

Till efterrätt hade jag gjort en äggfri jordgubbsglasstårta med kladdkakebotten, men eftersom jordgubbarna var hysteriskt dyra till midsommar skippade jag att dekorera med jordgubbar. Det fick räcka med de jordgubbar som jag hade satt i glassen.


Vilket underbart väder vi hade igår och har mest varje dag. Så overkligt att det bara är juni och så här varmt så här länge. Hoppas hela sommaren fortsätter på samma sätt. Nu ska jag stänga ner datorn och gå ut o lägga mig i solen ett tag tills det är dags att fixa lunch.

Ha en underbar lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar