måndag 29 juli 2019

Sommarkvällsmiddag

Efter flera dagar med högsommarvärme och underbart varma kvällar såg vi på prognosen att det skulle bli rejält kyligare så då passade vi igår på att ha en sommarkvällsmiddag för att njuta lite extra innan kyligare luft kommer in. Och vilken mysig kväll vi fick. Fler sådana kvällar, tack!

Fördrink och ostar


Som oftast började vi med lite småplock och lite gott i glasen och som vanligt denna sommar glömmer jag bort att fotografera. Nu kom jag på det i sista sekunden när ostarna nästan var slut.


ostar - Kaltbach och Appenzeller 
(Port salut till barnen och för att den matchade drinken så snyggt)
rostade och saltade solrosfrön


Grillmiddag


Se'n blev det grillat - ingen större surprise 😀 med tillbehör. Jag gjorde bl.a min populära potatis som jag alltid får så mycket beröm för. Tänk att nå så enkelt kan få så mycket uppmärksamhet.


ostfyllda beer can burgers
grillade kycklingben
bea
ugnsrostad delikatesspotatis
sommarsallad med bl.a. avokado, melon och fetaost


Efterrätt


Som alla festmåltider så avslutar vi med efterrätt och i går bjöd jag på min godaste lchf-kladdkaka, men tyvärr hade jag haft inne den i ugnen nån minut för mycket så det var inte lika krämig som vanligt (men god ändå).


grädde
hallon
glass


Efter maten badade barnen i vårt spa-bad och vi vuxna satt och pratade länge innan jag dukade fram efterrätten. Se'n avslutade vi kvällen med kubb och vår familj vann ✌️ (trots att jag var med o spelade).


Idag är det lite småmulet, blåsigt och termometern kommer inte ens upp i 20 grader så jag tror det blir en dag i tvättstugan. Har en stor hög med tvätt som behöver vikas och sättas in i garderober och en nästan lika stor hög med bad-handdukar som behöver tvättas. Nästan så att man längtar efter en inomhus-dag och att få lite ordning igen. För när det har varit som varmast har jag inte varit inne många minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar