onsdag 1 augusti 2018

Sommarfruktsallad

Vilka dagar, kvällar o nätter vi har!

Framför allt älskar jag de sena varma kvällarna ute på vår altan, men tyvärr gör de att jag kommer i säng alldeles för sent. Men vi har de så mysigt ute när det börjar bli mörkt men fortfarande är över 20 grader varmt så jag vill verkligen inte gå in i bastun (läs:huset). 30 grader inomhus är inget att rekommendera framför allt inte att försöka sova i den värmen.

Det blir inte många timmars sömn de här värma nätterna, först sitter jag ute till efter midnatt, se'n sover jag dåligt pga värmen och se'n vaknar jag när Leifs alarm ringer före 6. Men imorgon och ytterligare några dagar ska det visst regna så då kan jag passa på att sova också 😀 (Nähä, kollade SMHI precis och ser då att prognosen är ändrad, det blir inte regn i flera dagar utan bara i övermorgon).

Något annat härligt med sommaren är all god frukt och bär, perfekt att göra fruktsallad av. Se till att använda frukt o bär med olika färger så blir det extra vackert.


Sommarfruktsallad

olika meloner
vindruvor
nektariner
jordgubbar

Dela all frukt i mindre bitar.
Blanda ihop i en skål och servera.

Den här sommarfruktsalladen bjöd jag på till mitt sommarvarma kalas. Perfekt till kladdkakor, glass och/eller grädde.

***********************

Ikväll blir det grillknytis på vår altan och förmodligen blir det ytterligare en magisk varm kväll/natt. Eftersom jag vaknade före sex har jag redan hunnit fixa en del inför i kväll, men nu tror jag att jag ska försöka vila nån timme till innan jag stiger upp på riktigt och fortsätter förberedelserna.

Ha en underbar onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar