lördag 4 augusti 2018

True colours

Har ni sett att det mousserande vinet med de Pride-inspirerade vackra flaskorna nu även finns i piccolo-flaskor? Perfekt för mig som är ensam i familjen att tycka om torrt mousserande vin. Känns så onödigt att öppna en hel flaska så mycket bättre med dessa småflaskor.

Även perfekt när jag vill göra en Aperol Spritz och inte behöver så mycket bubbel till ett glas av min favoritsommardrink.


Aperol Spritz

3 delar Prosecco
2 delar Aperol
1 del sodavatten (jag använder vanligt "bubbelvatten")
is
apelsinklyftor/skivor

Fyll ett stort (vin)glas med mycket is. 
Häll på prosecco, Aperol och toppa med soda. 
Garnera med apelsin.


Jag tycker att flaskorna är så sjukt snygga, de små och stora flaskorna har båda regnbågsfärgerna men är i olika mönster. Blir en extra prydnad på bordet.

Lite intressant fakta: True Colours skapades för att hjälpa och stötta människor i HBTQ-communityn och deras släkt och vänner. Eftersom en del av försäljningen går direkt till Regnbågsfonden bidrar alla som köper True Colours till att människor i hela världen får förutsättningar att vara sig själva utan att behöva vara rädda för att bli förföljda. Sedan startskottet för drygt ett år sedan har över en miljon kronor samlats in till fonden. Regnbågsfonden startades och drivs av Jonas Gardell, Jon Voss och Arto Winter och hjälper såväl HBT-organisationer som enskilda HBT-personer i världen med ekonomiskt bistånd.


Åh nu börjar semestern lida mot sitt slut, känns inte som att jag är riktigt redo för jobb, höst, skola och att alla aktiviteter drar igång. Hade gärna haft sommar och semesterlunk nån vecka till. I och för sig har jag 3 semesterdagar kvar för jag börjar först på torsdag. Känns lite skönt att jag var smart när jag bokade in semestern och gjorde så att jag börjar med en kortvecka på 2 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar