torsdag 9 augusti 2018

Drinken Hugo

Nu är semestern slut och jag är tillbaka på jobbet. Med tanke på hur slutet av semestern blev med sjukhusbesök, dåligt bemötande, minimalt med hjälp och stressiga dagar så hade jag gärna haft semester och vilat några dagar till. Känner mig lika trött nu som jag var när jag gick på semester, tur att det snart är helg.

Vad som är riktigt glädjande är att det är fredag imorgon och vi smygstartar helgen redan nu med en drinktorsdag. En läskande svalkande drink som känns som en riktig sommardrink så skynda er att prova innan sommaren är slut 😀 Nej så bråttom är det inte, nog funkar den annars också.


Drinken Hugo 1 glas

2 msk flädersaft (koncentrerad)
1 msk färskpressad lime
1,5 dl mousserande vin
0,5 dl sodavatten
några blad färsk mynta
is, limeskivor

Lägg några isbitar i ett glas. 
Muddla mycket försiktigt myntan och häll i flädersaft och limesaft. 
Fyll på med vin och sodavatten. 
Dekorera med en myntakvist och/eller en skiva lime.


Jag var lite för snål med myntan för jag är så rädd att mynta-smaken ska ta över, så nästa gång ska jag vara lite modigare. Drinken var väldigt läskande en stekhet sommardag och perfekt som fördrink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar