fredag 9 mars 2018

Fredagslugn

Jag njuter av att det är fredagkväll medan barnen sörjer att sportlovet är slut!

Det har blivit mycket jobb den här veckan och jag hade tänkt kompensera det med att gå hem strax efter lunch i dag för att ha lite sportlov med Ida men det blev ändrade planer. Jag hade inte hunnit undan allt jag ville så jag jobbade kvar för att kunna känna mig ledig i helgen och inte tänka på jobbet. Så nu har jag ledigt på riktigt.

Ida hade haft det mysigt hemma med Olivia och även ätit Max-mat till lunch så hon hade inte saknat mig det minsta lilla. Skönt för mamma-hjärtat.

Dagens middag blev en smarrig kyckling-gratäng med västerbottensost, chilisås, dijonsenap och örtkryddor. Recept kommer! Kyckling är ett säkert kort när man inte har planerat något annat - går att variera, enkelt att tillaga och blir oftast supergott.



Som jag sa i går skulle jag sätta mig och leta inspiration till morgondagens trerättersmiddag och jag började med att kolla mina recept med räkor för en riktigt god förrätt. Då märkte jag väldigt väl hur jag tycker om att servera räk-förrätter - i mina små Iittala Essence-glas. Så imorgon ska jag försöka hitta något annat att servera förrätten i 😀 Men glasen är ju så fina och i perfekt förrätts-storlek så det blir nog svårt att hitta nå lika fint o bra i mina skåp. Jag måste kanske köpa nå nytt 😉


Nu ska jag lägga mig i soffan och se Talang, risken är nog stor att jag småslumrar lite. Precis som en vanlig fredagkväll alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar