söndag 25 mars 2018

50årsfest

Som ni redan vet var vi på 50årsfest igår (och hade behövt fler timmar i natt). Vi hade en trevlig kväll med god mat o dryck och trevliga människor. Jag tycker att det är så kul att träffa och prata med nytt folk. Extra kul när de är trevliga också 😀

Vi började med en välkomstdrink, innan vi fortsatte med en god buffé med mycket gott för alla smaker - potatissallad, tunnskivad kall fläskfilé, kycklingsallad, lax- och sparrispaj, såser, mangosalsa och bröd. Till efterrätt var det pinocchiotårta, helt klart en av de godaste tårtorna som finns.

Fläskfilén var skuren på längden i tunna skivor och sedan ihoprullad. Lite annorlunda och kul sätt att servera den på. Det ska jag kopiera nångång. Kanske till sommarens studentfest.


Under kvällen var det lite tävlingar, bland annat en musik-quiz och jag som älskar musiktävlingar tog det på fullaste allvar  😀 och vann så klart. Vinsten ser ni nere till höger i collaget - chokladharen. Den andra tävlingen som mer handlade om tur, den vann Leif 😀

Ser ni bilden längst ner i mitten? Det är servetten vikt till skål/blomma och i mitten ligger en tablett vätskeersättning. Förutseende att erbjuda gästerna det så att de slipper bli så bakis. En rolig grej som blev en snackis så det ska jag nog också kopiera nångång.

Jag tycker om både drinkar och vin, men nöjer mig ofta med något glas och när middagen väl är uppäten så håller jag mig helst till alkoholfritt - vatten och te resten av kvällen. Så nån vätskeersättning behövs sällan för mig 😀

Jag tror jag ska börja med dagfester som verkar vara populärt bland innefolket just nu. Perfekt att dricka drinkar, äta gott och ha det trevligt i flera timmar men se'n få komma hem i vettig tid och ha kvällen hemma i soffan. Det är nå för mig det som inte är nån natt-människa och ofta lämnar festerna först av alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar