måndag 2 oktober 2017

Vad ska jag välja?

Att det ska vara så svårt att välja ibland, eller ganska ofta faktiskt...

När det var dags för middag hade jag jag lite beslutsångest vad jag skulle göra med den fläskytterfilé jag hade tagit fram. Så istället för att göra en rätt gjorde jag faktiskt två olika maträtter. Och båda blev kanongoda. Vilken tur 😀

Den ena rätten blev en gryta med italienska favoritsmaker t.ex pesto, basilika, oliver och mozzarella. Den andra rätten blev en sötstark gratäng med bl.a. äpple, curry, sambal oelek och mango chutney. Till de olika fläskytterfilé-rätterna serverade jag tagliatelle, broccoli och sallad.

Så nu har ni två kanongoda recept att se fram emot...

Italiensk fläskfilégryta med champinjoner, pesto, basilika och mozzarella.
Fläskfilégratäng med paprika, äpple, curry och mango chutney

Enda nackdelen med att laga två olika maträtter är att det blir väldigt stökigt i köket och en hel del disk. Men det är det värt ibland....

Nu är i alla fall köket skinande rent igen och jag har satt mig med en kopp te framför datorn, men alldeles strax ska jag gå o lägga mig....hoppas jag. Jag lovade ju mig själv det i morse när jag var så himla trött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar