söndag 1 oktober 2017

Matsedel första oktoberveckan 2017

Sköna söndag!
Sitter o dricker mitt morgon-te framför Nyhetsmorgon och planerar middagar - både till dig och till oss själva. Tänk att det är oktober nu och om mindre än två veckor har vi en ny födelsedag då Isak fyller 16 år.


Matsedel första oktoberveckan 2017

Måndag
Den här pizzabotten är en lchf-variant som är glutenfri men om du vill kan du använda vanlig pizzadeg istället.

Tisdag
Tillaga torsk och ris i en o samma form. Så smidigt och så gott. En favorit från jag var liten men som håller än.

Onsdag
Den här gamla varianten på chili con carne är supergod, men egentligen är det väl inte en chili?

Torsdag
Hösten är grytornas tid och den här smaksätter vi med ingefära och aprikosmarmelad.

Fredag
Byt ut den vanliga fredags-tacon mot en långkokt kyckling-variant.

Veckans godsak
Det här är en storfavorit hos mig, en saftig och god chokladmuffins som gömmer en chokladig havresmet. Ni måste prova!

***********

Nu ska jag ta ytterligare en kopp te och funderar vad jag ska göra idag - röja bland gamla barnsaker (spara?, slänga?, sälja?), fixa i trädgården, tvätta, baka, förbereda några middagar eller bara vila. Valen är många och det blir nog lite av varje känns det som. Jag ska i alla fall göra det mest akuta i trädgården och det är att ta bort alla gamla rabarber från landet och lyfta in kryddkrukan.

Dessutom ska jag vila för jag känner mig lite extra trött och Ida hostar oroväckande, hoppas inte vi åker på nån förkylning nu. Men med tanke på alla förkylningar som florerar kring oss så är nog risken stor att även vi åker dit.

Vad har ni för söndagsplaner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar