torsdag 6 oktober 2016

Lyxshopping

Vad är lyxshopping för er?


För mig är det, just nu, att handla matvaror på nätet och få det hemlevererat. Tala om lyx! Så skönt att slippa tillbringa över en timme på en matvaruaffär och dessutom slippa åka till o från affären, istället sitter jag hemma i soffan och klickar i vad jag vill shoppa. Se'n är det bara att vänta på varorna och packa in dem i kyl, frys, skafferi och andra skåp när de väl har blivit hemburna.

Just nu känns det som att det är bästa och billigaste sättet att spara tid. Och tid är en bristvara av stora mått för mig just nu så det här är perfekt. Varje höst är det likadant, så jag borde ha lärt mig och vara mer förberedd på denna tidsbrist.

De gånger jag beställer via nätet passar jag på att köpa lite extra av tunga eller otympliga varor t.ex. havremjölk, toapapper och maskindiskmedel. Då kan jag se'n koncentrera sig på att handla färskvaror när jag väl är på affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar