lördag 4 juli 2015

Tjejmiddag

Vilken härlig träffa-underbara-vänner-vecka jag har haft. 

I onsdags var jag på fik (och åt en Sarah Bernhardt som ni redan vet) och surrade i flera timmar med min barndomskompis, igår surrade jag med goda grannar vid köksbordet i flera timmar och i torsdags var jag på tjejmiddag där vi surrade, grät och skrattade i flera timmar. Tre dagar i rad, gissa om jag har stora förväntningar på den här dagen :)

Åsa, som vi var hos i torsdags, hade inte middagen klar när vi kom och bad lite om ursäkt för det. Men jag som älskar recept och nya maträtter tycker ju att det är perfekt att inte maten är klar när jag kommer. Då kan jag stå och tjuvkika när maten tillagas för att sen plagiera den hemma nångång. Vi blev bjudna på en god krämig kycklingsallad som jag definitivt kommer bjuda familjen på snart. Och tack vare att den inte var klar när vi kom så tror jag att jag har koll på hur den ska göras. Den var riktigt god och vi åt den med baguetter och rödvin. En perfekt sommarmiddag!


Men vi började med ett drinktilltugg/förrätt som var små skålar av rågbröd, rågkrustader kan man kanske kalla det, som var fyllda med skagenröra och toppad med en vindruva. Fräscht, enkelt och gott - precis som jag vill ha det! Det smakade lite som Finn Crisp och ni vet ju att jag älskar finn crisp så detta var absolut något för mig. Även det kommer snart dyka upp hemma hos oss.


Till efterrätten åt vi biskvier med lagom mycket smörkräm. Tycker om biskvier men oftast är det för mycket smörkräm och då blir jag så less efter några tuggor. Till teet (eller kaffet) fick vi även Baileys coffee, överraskande god för mig som inte brukar tycka om kaffesmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar