måndag 27 juli 2015

Kall varm macka

Efter gårdagskvällens oväder med blåst och regn trodde jag att hösten hade kommit för att stanna. Det var dessutom så mörkt som det bara brukar vara under senhösten innan snön har lagt sig. Men vi hade tur och ovädret gick snabb förbi, i dag på eftermiddan fick vi till och med se lite sol. Oj, vad jag njuter så fort solen visar sig. 

Vid middagstid for jag in till stan för att möta upp två kompisar för lite mat, fika och skvaller. När jag åkte hemifrån var det soligt och varmt men när vi väl satt på den uppvärmda uteserveringen blåste det och blev riktigt kallt innan vi hade ätit upp. Så vi betalade och gick till ett annat ställe - inomhus - för att ta efterrätten.


Vi åt alla en grillad surdegsmacka Kyckling Alfredo, som lät godare än den var. Två hårt rostade brödskivor som de hade lagt en kall ganska smaklös kycklingröra emellan. Lite mer fantasi (och smakkänsla) hade man kunnat önska sig. Och varför fick vi teet en halvtimme före mackan? Men det är ju alltid kul att träffas och surra...

På torsdag ska vi träffas hemma hos en av tjejerna istället, då lär maten bli mycket godare. Varför envisas man med att äta ute när det oftast alltid är så mycket godare hemma hos folk. Eller är det jag som har tur och bara känner matlagningskunniga personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar