tisdag 28 juli 2015

Blåbär-smoothie

Mina barn äter/dricker smoothie lite i omgångar. Det kan gå jättelänge ibland mellan gångerna men där emellan kan de dricka flera per dag. Den här varianten gör de nog oftast eftersom vi ofta har mycket blåbär i frysen. Extra gott är det att dricka ur nya fina glas/flaskor. Jag älskar dessa flaskor med lock och hål för sugrör. De är snygga och man slipper eventuellt spill.


Blåbär-smoothie 1 port
1,5 dl frysta blåbär
1 dl yoghurt
1 dl mjölk

Kör allt i en mixer tills allt har blandats ordentligt.
Späd eventuellt med mer mjölk om du vill ha en lösare konsistens.
Drick och njut!

Jag är så glad att mina barn älskar den här sockerfria varianten, många av deras kompisar tycker den är för osöt. Ett perfekt mellanmål eller frukost, Olivia blandar ibland i ordning en smoothie på kvällen för att snabbt få i sig lite energi innan hon ska till skolan.

Ni som är observanta ser att bilden togs före Ida var tvungen att gispa armen.
Fast om jag kommer ihåg rätt så har hon sprickan redan där :(

Tänk att vi fick en dag med sol, så himla härligt. Den här sommaren njuter man till fullo de få dagar det är sol och varmt. I fjol trodde man knappt att det kunde bli kallt och i år tror man knappt det kan bli varmt. Ifjol köpte vi en AC, i år står den oanvänd och vi vill köpa en terassvärmare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar