tisdag 14 juli 2015

Mangosalsa

Oj vad det tog tid att publicera det här inlägget. Jag började med det vid lunchtid men sen skulle jag "bara" göra en sak, det verkade dock som att denna "sak" tog några timmar. Men nu ska jag försöka publicera det så fort som möjligt för snart ska jag börja fixa middagen, eller rättare sagt ska jag börja fixa tillbehören. Vi ska grilla så Leif fixar köttet och jag gör resten :)

Ett gott somrigt grilltillbehör är denna vackra gul-orange-röda mangosalsa som jag gjorde för några veckor sedan.


Mangosalsa
250 g tärnad mango (fryst tinad går jättebra)
2 tärnade tomater
1 liten finhackad röd lök
0,5 finhackad orange paprika
1 lime, pressad saft och halva mängden rivet skal
salt och svartpeppar

Blanda samman alla ingredienser till salsan.
Låt den stå kallt någon timme så att smakerna mognar.
Smaka av med mer salt o svartpeppar
Servera som tillbehör till kött eller fisk.

Fräscht, enkelt och gott - kan det bli bättre? Den här slängde jag ihop på några minuter till en spontan-grillkväll, med ingredienser vi ofta har hemma. Icas mango har vi alltid i frysen, den här gången tog jag hjälp av micron för att snabbt få den tinad. Oftast äter jag mangon fryst som lösgodis. Har ni provat? Det är såå gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar