måndag 11 maj 2015

Sallad Caprese

I dag när solen skiner och det är så vackert ute så längtar jag än mer till sommarens alla härliga grillmiddagar med många härliga och goda sallader. En av de enklaste och godaste är Sallad Caprese med få men goda ingredienser.


Sallad Caprese
tomater
mozzarella
basilika
olivolja
flingsalt
nymalen svartpeppar

Skiva tomaterna och mozzarellan. Plocka basilikablad.
Varva tomat, mozzarella och basilika.
Ringla olivolja över. Salta och peppra.

Detta är så himla gott. Visst har ni smakat? Tomat, basilika och mozzarella - mmmm. Dessutom blir det ju så vackert när man lägger upp det på ett fat.

Det här är en förinställt blogginlägg till er. Själv sitter jag i en bil på väg till Kiruna och jag hoppas att vi inte har så långt kvar nu. I morse var det varmt och skönt hemma, men jag räknar med att det är betydligt kallare uppe i Kiruna så jag valde en lite varmare jacka. Får snart se om jag gjorde rätt val :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar