lördag 2 maj 2015

Majbrasegodis

Det här skulle jag väl ha tipsat om för några dagar sen så ni hade hunnit gör lite godis till Valborg. Men bättre sent än aldrig… Bokmärk receptet till nästa år! Ni som följer mig på Facebook fick tipset redan på Valborg (direkt jag kom på det) och eftersom det är snabbfixat godis hann ni, om ni ville, göra några små majbrasor till Valborgsmässoaftonskvällen.


Majbrasegodis
200 g mörk choklad
drygt ett halvt paket salta pinnar

Smält chokladen i ett vattenbad.
Bryt ner salta pinnar.
Rör om.
Klicka ut flera små brasor på ett bakplåtspapper.
Låt stelna.

Salt och choklad är en välkänd bra kombination så att det här blev gott var ingen överraskning. Perfekt att ta en liten bit efter maten till en god kopp te. Till påsk gjorde jag också detta godis men då formade vi dem som små fågelbon. Tycker faktiskt att jag, som inte brukar vara så kreativ, var lite små-påhittig när jag kom på att man kunde forma dem som majbrasor istället.


Nu ska jag stänga ner datorn för att slå in paket och sen ska jag börja göra mig i ordning för i dag är det en kalasdag. Grattis bästa pappa, och flitigaste bloggläsaren, på födelsedagen - ses snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar