söndag 13 juli 2014

Lunchtallrik

Härliga, härliga sommar!

Här njuter vi till fullo, kanske lite för mycket emellanåt. Det är lätt att man jag äter lite för gott när man är ledig. Man "unnar" sig en bulle, en glass, en drink, ett glas vin, god mat, efterrätt osv. Håller ni med, eller?

Vi har dessutom många sommarkalas med fika, tårta och god mat, så det är verkligen lätt att det blir lite för mycket av det goda.


Jag tycker fortfarande att det är jobbigt att fixa vettiga luncher hela sommaren när alla är lediga. Oftast blir det rester till barnens stora besvikelse. I dag skärpte jag i alla fall till mig och gjorde en god lunchtallrik, till mig och Olivia, som bestod av äggröra, sallad, melon, stekt broccoli och tomat. Enkelt, lätt, fräscht och gott.

5 propoints (2 ägg + ngt att steka i)

Jag ska försöka lägga upp fler ViktVäktar-recept nu igen om det är fler än jag som måste skärpa till sig lite. Ikväll ska vi grilla de goda chiliburgarna, jag ska räkna ut hur många propoints det är så återkommer jag med det senare.

4 kommentarer:

  1. Hur gjorde du äggröran, den såg väldigt krämig och god ut! :)
    Mvh, Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag steker på ganska låg värme och rör hela tiden så att den inte riktigt hinner stelna. Sen tar jag bort den från stekpannan så fort jag tycker den har bra konsistens. Den här äggröran var gjord på ägg och vatten (1 msk/ägg) dessutom, dvs ingen grädde som gör den enklare att få krämig.

      Radera
  2. Ägg och vatten är det jag brukar använda, men jag får den aldrig sådär krämig & fin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låg temperatur är nog hemligheten med vatten :) Om man använder grädde blir den alltid krämig.

      Radera