tisdag 4 juni 2013

Lax kryddad med italiensk salladskrydda

Nu är det bara en arbetsdag kvar sen har jag semester i 1,5 vecka och då ska mycket roligt hända. Vi ska köpa kök, gå på skolavslutningar men framför allt ska vi till Turkiet. Vi åker tillbaka till Sunwing Side West Beach där vi var i fjol och var så nöjda. Hoppas det blir en lika lyckad semester i år med sol, bad, shopping, mat och mys med familjen. Ida längtar efter Lollo och Bernie, som hon snart ska få träffa igen. Trots att det bara är några dagar kvar så har vi inte börjat packa än - olikt mig. Men jag har i alla fall kollat att vi alla har giltiga pass.

Det är så enkelt att variera laxen med olika kryddningar....och det mesta blir gott. I dag provade jag italiensk salladskrydda.
Lax kryddad med italiensk salladskrydda
4 portionsbitar lax
salt
italiensk salladskrydda
100 g philadelphiaost
1-2 dl grädde

Smörj en ugnsform. Salta ena sidan på laxen och lägg den nedåt.
Salta översidan med italiensk salladskrydda.
Blanda ihop ost och grädde.
Krydda med italiensk salladskrydda och svartpeppar.
Häll/bred blandningen över laxen.
Tillaga i 200 grader i ca 15 minuter.
Servera till risoni.

Salladskrydde-kryddad lax

Lax är verkligen enkelt att tillaga. I dag blandade jag ihop skvättar av grädde och philadelphiaost, kryddade med italiensk salladskrydda, satte in i ugnen och sen hade jag en god middag att servera. Det hade fungerat lika bra med endast grädde, men "man tager vad man haver".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar