måndag 10 juni 2013

Macarons i tårta och som mix

Det har väl inte undgått nån bakintresserad att prinsessan Madeleines tårta bestod av macarons. Nu lär denna lilla franska sötsak få ännu ett uppsving. Eller vad tror ni? Jag älskar macarons men har inte vågat mig på att baka dem, är rädd att jag inte har det tålamod som behövs. Men nu har Kungsörnen kommit med en macarons-mix. Kanske är det då läge för mig att provbaka en av mina favoritkakor.


Mixen finns i två smaker - jordgubb och choklad. Jag fyller ju år snart, kanske jag ska bjuda på en macaron-tårta?! Nä, inget i världen skulle få mig att avstå från jordgubbstårta på min födelsedag.

Bild lånad av Aftonbladet på prinsessans Madeleines bröllopstårta.
Visst är den läcker?

1 kommentar:

  1. Nu vågar jag oxå prova på att göra macarons. Tack för tipset

    SvaraRadera