lördag 25 augusti 2012

Äggule-boll

Hade tänkt skriva ett inlägg i går kväll om vår goda kräft- och räkpaj som vi åt till fredagsmysmiddag. Men jag var så trött och huvudet kändes så tungt så jag gick och la mig redan halv åtta, t.o.m före Ida som också är krasslig. Men alla timmars sömn behövdes för i dag känner jag mig bättre, hoppas bara att den känslan håller i sig hela dagen. Ida säger att hon är frisk, men det stämmer inte riktigt för hon andas tungt och hostar. Men det är ju positivt och bra att hon känner sig frisk.

Ägguleboll som blev kvar när Ida hade ätit upp vitan.

Ida tycker om kokta ägg till frukost men hon föredrar att bara äta vitan. Till frukost "skalade" hon och åt upp äggvitan så bra så att äggulan som blev kvar blev en rund och fin boll. Läckert, eller hur?

Vad har ni för planer för dagen? Det enda vi har inplanerat är att Isak snart ska i väg på fotbollsmatch. Heja, heja! Solen skiner och jag skulle vilja ut på en promenad men borde kanske vara förståndig och ta det lugnt hela da'n.

Återkommer senare med gott pajrecept med kräftstjärtar och räkor. Ha det bra till dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar