fredag 10 augusti 2012

Handbollsmiddag

Jaaaa! Sverige är i handbollsfinal i OS. Hur spännande var inte det där, är helt slut. Nu är det bara att ladda om mot GULD på söndag. Dagens middag var vi så klart tvungna att äta framför tvn i sofforna, som barnen älskar. Fredagsmys på hög nivå.

Middag framför tv:n

Middagen blev en god sommarrätt med kyckling och rabarber, med en smakrik god sås. Nu är barnen ute och plockar röda vinbär som de ska äta med socker och mjölk till efterrätt. Jag tror jag ska be dem plocka lite till mig i morgon så att jag kan baka nå smarriga kakor.

Rabarberkyckling och bulgur

Nu är det dags att plocka fram fotbads-baljorna igen för nu har barnen än en gång riktiga sommar-fötter. Förstår inte hur de lyckas få dem så svarta. Sen ska jag fortsätta njuta av finalplatsen för handbollskillarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar