tisdag 14 augusti 2012

Invaderade av getingar

Vilket väder vi har - äntligen! Satt ute länge och njöt av solen och värmen, vilken tur att jag smet lite tidigare från jobbet. Nu kunde jag ta det lugnt ett tag innan det var dags att börja med maten. Leif grillade lax och det var så gott. Grillat är nog det godaste sättet att tillaga lax på och det enklaste. Håller ni med mig? Barnen åt mer än vanligt så allt gick åt och jag fick tyvärr ingen matlåda till imorgon. Till fisken hade jag gjort en enkel kall sås med bl.a cream cheese och gräslök.

I slutet av middagen var vi dock tvungna att gå in för då fick vi besök av en massa irriterande getingar som gärna ville äta av vår mat. Vi vågade knappt öppna våra munnar för vi var så rädda att vi skulle få med någon geting in i munnen tillsammans med maten. I fjol var Anticimex här och tog död på ett enormt stort getingbo så jag hade hoppats att vi skulle ha färre getingar i år. Men så verkar det inte ha blivit :(


Jippi, i kväll sålde jag hammocken som jag har haft ute på Blocket ett tag. Skönt att bli av med den för vi har ingen bra plats på gården för den och nu slipper vi vinterförvara den också. Nästa sommar hoppas jag att vi har en ny altan och då vill jag köpa något nytt, snyggt och skönt att slappa i istället för i en hammock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar