onsdag 21 februari 2024

Pigg igen

Veckan gick i raketfart och det var så skönt att vara hemma i Luleå en hel vecka och få sova i min egna säng. Känns att jag har underskott på sömnkontot efter alla hotellnätter och tidig uppstigning på måndagar. Men nu har jag kommit i kapp. 

En vecka med mycket roligt - fettisdag, hockey och alla hjärtans dag hann vi med förutom jobb både hemma och på Lulekontoret. Vi gjorde bort helgstädningen redan innan helgen så vi behövde inte göra det under helgen. Bästa! Så himla skönt de veckor vi hinner/orka med att göra det en vardagskväll.

Men något vi var tvungna att göra var att storhandla. Det har varit fullt upp på kvällarna hela veckan så vi har inte hunnit handla och det märktes på slutet av veckan. Framför allt började bli rätt tomt i frukt- och grönsakslådorna.


Håller ni er friska i Vabruari? Jag har redan hunnit med två förkylningar under 2024, men nu känner jag mig pigg, frisk och utvilad. Härlig känsla! Så nu ska jag försöka komma igång med mina promenader på allvar igen. Det har varit lite si och så med dem pga förkylningarna, massa kallgrader och snöstormar.

När jag blev förkyld andra gången på kort tid blev jag tipsad om CBD olja för att stärka immunförsvaret och känna mig piggare. Det lät ju, som mycket, jättebra till en början, men sedan blev jag skeptisk när jag läste på lite mer. Så jag skippar nog att testa och håller mig till mina gamla beprövade saker. Det som gäller främst för mig är att "sömn är bästa medicinen". Så fort jag har sovit dåligt blir jag förkyld med feberkänning och halsont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar