tisdag 3 november 2020

Recept Oktober 2020

Nu är vi inne i en ny månad och det är dags att sammanfatta oktobers blogg-recept och precis som jag vill ha det är det en blandning av mat, bröd och fikabröd. Den perfekta blandningen! Hoppas ni redan har testat något. Berätta gärna i så fall (fast jag vet att det är problem med att kommentera, men försök gärna).

Recept Oktober 2020


Jag började månaden med att baka en massa bröd och en del av det hade jag med mig till jobbets fredagsfika och bjöd på, bl.a dessa saftiga rågkakor. En gammal favorit som jag har återupptäckt.


Vi fick en ny storfavorit i oktober också och det var denna supergoda välfyllda grillade ciabattan med bl.a. pesto, avokado och mozzarella.


Under oktober är det Kanelbullens dag och om man inte orkar eller hinner baka bullar är denna kanelbullekaka perfekt att göra. Det är en av mina favoriter för den är så saftig och god med kraftig kanelsmak.


Den här fillimpan med frukt gjorde succé på jobbet och i familjen och blev en ny favorit för många. Jag gjorde faktiskt en ny omgång i fredags och till jul ska jag också baka den. 


Vardagsrätter med pasta och kyckling kan man aldrig få för många av så här kommer ännu ett recept som ni måste prova.


En fredagsfavorit som vi ätit två gånger på kort tid är denna Club Sandwich med bl.a. kyckling och smaksatt crème fraiche. Perfekt fredagsmat enligt mig.


Oktober avslutades på bästa sätt med supergoda sockrade saffransbullar som man bakar i långpanna, så de var ju så himla enkla att göra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar