söndag 8 november 2020

Dubbelfirande

Igår firade vi familjens pappa dubbelt och i förväg med en familjemiddag. Vi firade både farsdag och födelsedag, som oftast slog vi ihop de båda dagarna eftersom de alltid infaller ganska nära varandra. 

Vi började med en supergod förrätt helt i min smak som Olivia bjöd på. Ricotta- och basilikafyllda zucchiniknyten med tomatsås, serverade tillsammans med ruccola och balsamicokräm. Det kommer jag testa göra själv nångång.


Till varmrätt hade Leif önskat Chicken Thai så självklart gjorde jag det åt honom. Förutom sallad serverades det jasminris, bulgur och nudlar till grytan. Allt för att alla skulle bli nöjda o glada.


Ingen missade väl att det var Kladdkakans dag igår, ingen i vår familj hade missat det i alla fall. Så vi behövde inte fundera speciellt länge innan vi bestämde efterrätt.


En helg som gått alldeles för fort är snart slut och trots att jag sovit för lite känner jag mig redo för en ny arbetsvecka. Har mycket kul på gång till veckan så jag tror att den kommer gå fort (som vanligt) och nästa helg är det dags för en mini-semester för mig och Leif. 

Den här helgen avslutas nog med en tidig kväll för i natt hade jag en vaken-natt, låg vaken i flera timmar utan att jag har en aning om varför. Så irriterande när sova är det bästa jag vet. Hoppas på bättre tur i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar