söndag 7 oktober 2018

Matsedel v.41 oktober 2018

Dags för en ny veckomatsedel för att ge er lite inspiration inför kommande vecka. Hoppas ni hittar något gott som ni vill prova i veckan. Soppa med ingefära kan jag tipsa om i dessa förkylningstider, Ida har varit hemma hela veckan och jag hoppas vi har haft nog med förkylningar nu på ett tag.

Här hemma går vi bara o väntar på att Idas första basket-cup ska dra igång med tre matcher idag. Två timmar kvar! Fast med tanke på hennes förkylningsvecka ska hon bara spela två av matcherna, om hon ens orkar det.


Matsedel v.41 oktober 2018

Köttfri måndag
En riktig höstsoppa med billiga o goda morötter tillsammans med ingefära som är perfekt i dessa förkylningstider, fyller även på med lite c-vitamin i form av apelsin.

Tisdag
En av de godaste laxrätterna som finns.

Onsdag
Använd gärna älgkött. God köttgryta som får en underbart god smak tack vare marinaden.

Torsdag
Mat i ugn är så perfekt på vardagar. Det kan ta lite tid att tillaga hel kyckling i ugn, men man hinner ju så mycket annat under tiden eftersom den klarar sig själv.

Mysfredag
Räkor som har marinerats i ett dygn. Har du provat?

Veckans godsak
Orkar man inte baka kanelbullar är det här ett perfekt alternativ. Saftiga och kanelsmakande mjuka kakor.
Kanelbullesockerkaka


********************

Jag är en av tio finalister!
Missa inte att rösta på mig och Matro i Matbloggsprisets Folkets Val.
Du röstar genom att gilla min bild i tävlingsinlägget på Matbloggsprisets fb-sida.

Tack på förhand🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar