måndag 2 juli 2018

Italiensk pastasallad

Än skiner solen, men gårdagens väderprognos med sol hela veckan har bytts till regn från onsdag och över helgen. Hmmm inte kul vi som ska ha kalas på lördag och vi vill ju så gärna sitta ute.

Nu när solen skiner och det är fint kan man passa på att äta sallader och då kan jag tipsa om den här goda pastasalladen som passar perfekt till grillat eller kallskuret. Det bästa av allt - Den går att förbereda!


Italiensk pastasallad

5 hg pasta
0,5 burk pesto (à 185 g)
0,5 burk soltorkade tomater (à 240 g)
2 bollar mozzarella
50 g ruccola, babyspenat eller blandsallad
gröna och svarta oliver
salt o peppar

Koka pastan. Häll bort vattnet och blanda sedan ner peston i pastan.
Skär tomaterna och mozzarellan i mindre bitar. 
Blanda ner i pastan tillsammans med sallad och oliver.
Krydda med salt och svartpeppar.

Den här pastasalladen gör jag året om för den är så god och passar lika perfekt som fredagsmys en kall vinterdag som till grillat på sommaren. Den här gången gjorde jag den utan ruccola o babyspenat eftersom barnen tycker det blir godare så. Jag håller inte riktigt med men jag kan ju tillsätta sallad på min tallrik istället.

**************

Klockan är snart nio på kvällen och vi sitter ute i härlig kvällssol och njuter. Det är så himla varmt o skönt, sån perfekt första semesterdag. Mys deluxe.

Älskar all VM-fotboll som är på tv nu, men såna här kvällar vill man inte gå in utan dröjer sig kvar ute så länge som möjligt. Om inte Sverige spelar förstås. Som de gör i morgon, jag är så taggad och hoppas o tror så klart på vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar