fredag 27 juli 2018

Italiensk pastagratäng

Bland det bästa jag vet är när jag kan göra nya goda maträtter av gamla rester.

När jag fick över ganska mycket av den italienska pastasalladen så använde jag den smakrika pastan med pesto, tomater, mozzarella och oliver till en gratäng. Och den blev så himla god!

Italiensk pastagratäng 

grädde 
riven ost

Lägg pastan i en gratängform.
Häll över grädde och strö över riven ost.
Gratinera i 225 grader ca 20 minuter. Håll koll så inte pastan blir bränd och tråkig.

Om du inte har någon pastasallad så kan du koka pasta och blanda med pesto och sen blanda ner godsaker t.ex. mozzarella och tomater i gratängen.


Nu har jag jobbat klart för den här gången och 1,5 veckas semester väntar. Ska bli så himla härligt. Semester är alltid värt att fira så ikväll ska vi åka med några kompisar och sätta oss på en uteservering där vi kan äta och dricka gott. Bra början på helgen.

Vad gör ni en löningsfredag i juli?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar