tisdag 10 juli 2018

Första gången

Ser ni vad som ligger på kakfatets nedre våning? 

Vanliga Ballerina med nougat som innehåller hasselnötter. Denna "barnkaka" som finns på de flesta barnkalas och som Ida och Isak aldrig har kunnat äta och definitivt aldrig har haft på sina egna kalas. Men nu för första gången har även vi dem på ett kalas. Eftersom det har konstaterats att både Ida och Isak tål hasselnötter (trots att blodprov har sagt annorlunda) så kändes det speciellt att få duka fram det på Idas 11-årskalas.


Men i ärlighetens namn så finns det godare kakor 😀 Ballerina Choklad som ligger på samma fat är t.ex. mycket godare (enligt chokladälskaren Sara) och den innehåller "bara" spår av nötter så den har de fått äta även tidigare.

Vilken härlig sommar vi har just nu. Igårkväll satt jag och Olivia ute länge länge och njöt av värmen. Tyvärr var det ännu varmare i sovrummet när det efter midnatt var dags att gå in o sova (det värsta med att vi har flyttat upp sovrummet från källaren). Nu har jag gått ut och satt mig i skuggan där det är lagom varmt för att sitta o jobba med datorn. Snart ska jag ta en bok och flytta ut i solen.

Dagens planer är att vila, äta och tvätta inför kommande resa. Vad har ni för tisdagsplaner?

1 kommentar:

  1. Här i Umeå har vi grillat i afton efter en helt fantastisk dag i solen!
    Det är 22 grader just nu, klockan 20.20. Man får nypa sig i armen.
    Nu kollar vi semi-fotbollen och smuttar på ett iskallt glas rosé.
    Även om jag mycket sällan kommenterar så läser jag din blogg flera gånger i veckan.
    Tack för all inspo och ha en fortsatt finfin sommar :)

    SvaraRadera